آرشیو اردیبهشت ماه 1399

طراحي دكوراسيون داخلي

نمونه كار طراحي هوم آفيس

۸۶ بازديد

فضايي كه در اين نمونه دكوراسيون دفتر كار خانگي ايجاد شده شايد در نگاه اول غيرعادي به نظر برسد. اما در واقعيت دو فضاي مجزا و يكسان براي دو كاربرد مختلف ايجاد كرده كه مي‌تواند براي زماني كه دو نفر در خانه مشغول به دوركاري هستند مناسب باشد.

طراحي ميز بزرگ براي كار بيش از يك نفر در اتاق كار خانگي | شركت معماري داخلي تهران ديزاين سنتر

برنامه ريزي براي بازگشت به كار بعد از كرونا

۶۷ بازديد

در هر صورت قبل از اينكه از كارمندان بخواهيم به دفتر كار برگردند بايد اطمينان حاصل كنيم كه در آن محيط احساس امنيت، سلامتي و ارزشمندي مي­كنند.

مهارت­ها و عادات كار در خانه خيلي زود درك مي­شوند و توسعه مي­يابند، اما از طرفي برگرداندن صدها هزار نفر به محيط كار، كاريست نه چندان آسان و نيازمند صرف زمان زيادي است. در ادامه برخي از راهكارها در مورد اولين اقداماتي كه شركت­ها مي­توانند در كوتاه مدت انجام دهند، آورده شده است.

نقش دكوراسيون در تاثير گذاري

۵۶ بازديد

اول از همه، دفتر كار شما جاييست كه كارمندانتان بخش زيادي از روز را در آن مي‌گذرانند. بنابراين بايد اين فضا براي آن‌ها نه تنها كاربردي بوده بلكه از لحاظ بصري نيز زيبا باشد و در عين حال اين افراد در آن احساس راحتي بيشتري داشته باشند. در نهايت نتيجه‌اي كه از يك دكوراسيون زيبا و كاربردي خواهيد گرفت، راندمان كاري بالاتر و بهره‌وري بيشتر كارمندانتان خواهد بود كه به مرور زمان به روي كسب و كارتان نيز تاثير خواهد گذاشت. اينكه بتوانيد محيط كارتان را طوري طراحي كنيد كه خلاقيت كارمندانتان در آن زنده شود، مي‌توانيد شركتتان را در مسيري كه هدفتان است هدايت كنيد. دكوراسيون محيط كار بايد موجب شود كارمندتان تمايل بيشتري به حضور در محيط كارش داشته باشد، نه اينكه فكر كند مجبور به رفتن به كار است.

از سوي ديگر، دفتر كار شما جاييست كه به احتمال زياد مشتريانتان در آن حضور پيدا مي‌كنند. طراحي دكوراسيون محيط كار براي آن‌ها پيامي را به همراه دارد كه بيانگر عملكرد و حرفه‌اي بودن شركتتان است. اين افراد پيش از اينكه با شما صحبت كنند دفتر كارتان را مي‌بينند. بنابراين اولين تاثيرگذاري شما روي مشتري از اين طريق صورت مي‌گيرد. يك دفتر شلوغ و نامرتب كه طراحي ضعيفي دارد، شما را در نظر مشتري يك كسب و كار نامرتب و سازماندهي نشده نشان مي‌دهد. بنابراين مي‌توانيد ببينيد كه تاثير ظاهر محيط كار شما به روي مشتري مي‌تواند منجر به موفقيت بيشتر شما در حرفه‌تان باشد.

فرم ميز كار استاندارد چطور است

۶۵ بازديد

ميز تحرير و ميزهاي اداري ديگر محدود به شكل‌هاي ساده سابق نيستند. مي‌توانيد با توجه محيط، آنها را طراحي كنيد، طوري كه داخل فضاهاي خاص قرار بگيرند. سطح ميزها ممكن است مستطيل، شبيه حرف «ال» و حتي نيم‌دايره باشد. در مورد سطح ميز، ابعاد آن بستگي به نيازهاي شما دارد. بايد اندازه‌اي باشد كه بتوانيد وسايل ضروري خود را روي آن قرار دهيد. جاي كافي براي كامپيوتر، پرينتر، ديوايس‌هاي مرتبط، اسناد و مدارك و دفاتر و… داشته باشد.
به دليل نيازهاي متفاوت افراد، ابعاد سطح ميز كار هم تنوع زيادي دارد و بايد با توجه به نياز خود انتخاب كنيد. ميزي انتخاب كنيد كه اگر تغيير مكان داديد، در همه جا به راحتي قابل استفاده باشد و براي گذاشتن آن در محيط مورد نظر با مشكل مواجه نشويد.

خاطره اي از حضور در دفتري غير استاندارد

۶۵ بازديد

چند وقت پيش براي ديدن يكي از دوستانم، به دفتر مركزي شركتي بين المللي در يكي از محله‌هاي شمال شهر تهران رفتم. وارد ساختمان مجللي شدم و با آسانسور به طبقه? چهارم رفتم؛ جايي كه هر چهار واحد موجود در آن طبقه را ادغام كرده و يك فضاي بسيار بزرگ ايجاد كرده بودند.

از جنس چوب به كار رفته براي مبلمان تا تزئينات فضاي اطراف، به ظاهر همه چيز در بهترين حالت خود بود. ولي چشم‌هاي كنجكاو من،‌ به دنبال لايه‌هاي زيرين اين ظاهر جذاب بودند!

ميز دوست من از پنجره‌هاي بزرگ سالن اصلي دور بود. به نظرم در مقايسه با فضاي بزرگ واحد، كنج تاريكي بود! از دوستم پرسيدم نور كم اذيتش نمي‌كند؟ او به لامپ مهتابي بالاي سرش اشاره كرد و گفت قرار است مهتابي پُرنورتري تهيه كنند.

فصل زمستان بود و هوا كمي سرد. از دوستم پرسيدم اينجا چطوري گرم مي‌شود؟ به پكيجي اشاره كرد كه كمي آن طرف‌تر بود و گويا فقط هم همان طرف را گرم مي‌كرد!

در مدت نيم‌ساعتي كه آنجا بودم، در عين حالي كه سعي مي‌كردم آداب مهمان بودن را رعايت كنم، مدام سوال مي‌كردم و هر بار هم چنين پاسخ‌هايي مي‌شنيدم.

اما آخرين مشكلي كه ديدم، باعث شد ديگر حرفي براي گفتن نداشته باشم؛ از دوستم خواستم مرا به سرويش بهداشتي دفتر راهنمايي كند. بايد به خاطر شيوع كرونا دستم را مي‌شستم و دستكش نويي دست مي‌كردم. جايي را نشانم داد.

به سوي آن گوشه? سالن رفتم. با دو در روبه‌رو شدم، بدون هيچ نشانه‌اي. صاحب شركت آنقدر توجه داشته كه دو سرويس بهداشتي مجزا براي خانم‌ها و آقايان در نظر بگيرد، ولي متأسفانه هيچ نشانه‌اي نبود كه كدام براي خانم‌هاست و كدام براي آقايان!

در راه برگشت به اين فكر مي‌كردم كه با اين همه هزينه‌اي كه براي آن دفتر بسيار بزرگ شده، و ظاهر مجللي دفتر، خبري از رعايت كردن استاندارد هاي طراحي داخلي دفتر كار نبود. گويا مدير آن مجموعه يا هيئت مديره? آن شركت يا ساير تصميم‌گيران از وظيفه? خود در اين زمينه آگاه نبودند.

آيا شما مي‌دانيد وظيفه? مديران در زمينه? استانداردهاي طراحي دفتر كار چيست؟

قسمت لابي دفتر كار

۶۶ بازديد

لابي و دفتر پذيرش معمولا اولين جايي است كه هر كسي هنگام ورود به شركت شما با آن مواجه مي‌شود. بنابراين شما اولين تاثير خود را به روي مشتري، كارمند، يا مديران ساير شركت‌ها در اين فضا ايجاد مي‌كنيد. با توجه به اينكه روزانه افراد زيادي از اين سالن عبور مي‌كنند، بايد كفپوشي براي لابي انتخاب كنيد كه با هر بار قدم برداشتن ردي به روي آن باقي نماند و مقاومت بالايي داشته باشد. كفپوش‌هاي بادوامي كه در عين حال براي اين فضا زيبا نيز هستند شامل موارد زير مي‌شوند:

نقشه فضا در ديزاين رستوران كوچك

۷۷ بازديد

قدم اول در طراحي داخلي رستوران كوچك داشتن نقشه و طرح مناسب براي آن است. پيش از اينكه چيدمان مبل ها و ساير لوازم را انجام دهيد، تقسيم بندي درستي را انجام دهيد.براي شروع كشيدن نقشه و طرح يك رستوران كوچك مي‌توانيد از قانون ۴۰-۶۰ استفاده كنيد. بر اساس اين قانون، ۴۰% از فضاي رستوران را به آشپزخانه اختصاص دهيد و ۶۰% را براي چيدن ميزها در نظر بگيريد. توجه كنيد كه در تقسيم بندي به اين روش، بخش ورودي رستوران و قسمت مربوط به سرويس بهداشتي را از كل فضا كم كنيد.اگر ميز‌ها، صندلي‌ها و مبلمان مورد نظرتان را انتخاب كرده‌ايد، ابعاد آن‌ها را اندازه گيري كنيد. سپس با توجه به فضايي كه در اختيار دارد، چيدمان آن‌ها را ترسيم كنيد.اين امر به شما كمك مي‌كند بتوانيد فضاي خود را مديريت و بهترين چيدمان را در طراحي داخلي رستوان كوچكتان انتخاب كنيد. در تقسيم بندي فضاي رستوران و فاصله بين ميز و صندلي ها، اين چند نكته را در نظر بگيريد:✓ بين صندلي‌ها ۴۵ سانتي متر فاصله در نظر بگيريد.✓ همچنين بين ميز‌ها ۱۱۰ تا ۱۶۰ سانتي متر فضا قرار دهيد.نكته ديگر اين است كه در انتخاب و چيدمان ميز و صندلي‌ها و مبلمان، مي‌توانيد چينش‌هاي مختلف را در نظر داشته باشيد. مي‌توانيد براي يك ميز، در يك طرف از يك مبل استفاده كنيد و در طرف ديگر صندلي قرار دهيد. اين بخش از كار، جايي است كه مي‌توانيد خلاقيت زيادي براي طراحي داخلي رستوان كوچك به خرج دهيد.مثلا مي‌توانيد از ميز‌هايي به ابعاد و شكل‌هاي مختلف استفاده كنيد و تنوع را به فضايتان اضافه كنيد.

طراحي دكوراسيون اتاق جلسات

۶۷ بازديد

جلسات كاري امري غيرقابل اجتناب براي شركت ها محسوب مي‌شوند. اگر جلسه‌هاي زيادي كه در طول هفته كاري برگزار مي‌شود، شما را كلافه مي‌كند، قطعا در داشتن اين حس تنها نيستيد. تحقيقات اخير گروه تجاري دانشگاه هاروارد كه اخيراً ۱۸۲ مدير ارشد را در صنايع مختلف مورد بررسي قرار داد، نشان داد كه:

✓ ۷۱٪ اظهار داشتند كه جلسات غيرمولد و ناكارآمد است.

✓ ۶۲٪ معتقد بودند كه جلسات فرصت هاي همكاري تيم را از بين مي‌برد.

بنابراين، نياز است كه شرايطي به وجود آوريد كه جلسات كاري پربار شود. مهمترين نكته در اين راستا طراحي داخلي اتاق كنفرانس است. در زير اصول كلي طراحي اتاق كنفرانس آورده شده است كه مي‌تواند به شما در بهبود فضاي جلسات كمك كند. با اين ايده‌ها مي‌توانيد از هر دقيقه‌اي كه در جلسه صرف مي‌كنيد، بيشترين بهره را ببريد.

انعطاف پذيري در طراحي اتاق كنفرانس
انتخاب چيدمان متناسب با نياز ها

نور و رنگ مناسب چطور بازده افراد را بالا مي برد

۶۷ بازديد
  1. نورپردازي محيط كار

    نور طبيعي در محل كار مزيت هاي بسياري را به همراه دارد. نورپردازي خوب نه تنها يك مؤلفه اصلي براي عملكرد و انگيزه كاركنان است، بلكه به طور مستقيم بر طراحي داخلي يك فضا تأثير مي‌گذارد. كارمنداني كه در معرض نور طبيعي كافي قرار دارند، بيشتر در محيط كاري خود احساس راحتي مي‌كنند.

    اگر نمي‌توانيد پنجره هاي بيشتري اضافه كنيد، سعي كنيد با پرده‌هاي تيره يا زخيم، جلوي ورود نور را نگيريد. استفاده از لامپ هاي طبيعي را نيز در نظر داشته باشيد.

    تركيبي از نور طبيعي با نور مصنوعي مستقيم و غيرمستقيم، لايه هايي ايجاد مي‌كند كه فضاي زيادي را پوشش مي‌دهند. براي احساس بخشيدن به دفتر، لامپ هايي براي سقف و ميزها خريداري كرده و در اطراف قسمتي كه افراد در آن فعاليت دارند، قرار دهيد.

    فضاهاي استراحت، محل پذيرايي و اتاق جلسات، از جمله قسمت هايي هستند كه نورپردازي در آنها اهميت زيادي دارد. بهره گيري از نورپردازي اكسنت، مانند استفاده از چراغ هاي آويز هم بسيار عالي است. زيرا مي‌تواند مستقيماً در بالاي ميز كار آويزان شود كه باعث زيبايي ظاهري و روشنايي بيشتر براي كارهاي تمركزي مي‌شود.

  2. توجه به رنگ اتاق ها

    طراحان داخلي در سراسر جهان بر اهميت رنگ تأكيد مي‌كنند. بنابراين هنگام تغيير در دكوراسيون دفتر كار به رنگ ها توجه ويژه اي داشته باشيد.

    رنگ ها تحول عظيمي در زندگي انسان به وجود مي‌آورند. ممكن است متوجه آن نباشيم، اما رنگ هاي اطراف تأثير عميقي بر روحيه و عملكرد مغز ما دارند. مطالعه اي در دانشگاه تگزاس نشان داد كه كاركنان شاغلي كه در دفاتر كاري با رنگ‌هاي سفيد و يا آبي مشغول به كار هستند، عملكرد و رضايت شغلي بالاتري دارند. در واقع رنگ هاي طيف آبي را مي‌توان به عنوان رنگ بهره‌ وري در نظر گرفت.

    يك ديوار با رنگ يا كاغذ ديواري جذاب، چشم ها را به خود جلب كرده و كل نماي يك فضا را تغيير مي‌دهد. از رنگ هم مي‌توان براي برجسته كردن ويژگي هاي معماري يا جلوه‌هاي بصري جداگانه در يك طرح اداري باز استفاده كرد.

    روانشناسي رنگ يك فاكتور مهم در طراحي و تغيير دكوراسيون دفتر كار است و توجه به آن در محيط هاي اداري هوشمندانه خواهد بود. مقداري رنگ انگيزشي، الهام بخش، تسكين دهنده و قدرتمند در سراسر محل كار خود به كار ببريد. سبز، آبي، زرد، صورتي و بنفش رنگ هاي مختلفي هستند كه مي‌توانند به تغيير فضاي اداري و افزايش خلاقيت، اشتياق و بهره وري كارمندان در محيط كار كمك كنند.

مفاهيم مينيمال در طراحي دفتر كار

۶۲ بازديد

با توجه به اينكه فضاي كاري بايد محيطي براي مولد باشد، استفاده از مفاهيم مينيماليسم به آن كمك خواهد كرد. جاي تعجب نيست كه طراحي داخلي مينيماليستي به جهت زيبايي، سادگي و كم كردن المان هاي اضافي كه موجب حواس پرتي مي‌شوند، گزينه اي محبوب براي دكوراسيون هاي اداري محسوب مي‌شود.

طراحي دكوراسيون داخلي محل كار مينيماليستي شامل انتخاب مبلمان بر اساس سادگي و كاربردي بودن آنهاست.

يكي ديگر از نكات طراحي داخلي دفتر، استفاده از رنگ ها و تم است. طراحي مينيماليستي مضامين رنگي يكنواخت را شامل مي‌شود كه قديمي نمي‌شود و به كمترين ميزان به به روز رساني نياز دارد. اين تم را مي‌توان بر اساس رنگ آرم يا تصوير نام تجاري شركت انتخاب كرد. حتي مي‌توانيد با استفاده از رنگ هاي مختلف؛ تيم هاي مختلفي را در دفتر خود تقسيم كنيد و ميزهاي كاري آنها را متناسب با نوع كار سفارشي كنيد.