آرشیو خرداد ماه 1399

طراحي دكوراسيون داخلي

حرفه اي بودن در شركت طراحي داخلي

۷۷ بازديد

در مورد رعايت اصول كاري، نخستين قدم براي انتخاب يك شركت در زمينه دكوراسيون داخلي همان بررسي رزومه است. علاوه بر آن، از آشنايان خود يا مشتري هاي قبلي آن شركت، دربارهٔ روش كارشان سؤال كنيد. نكته اي كه بايد در اينجا به آن توجه كنيد، اين است كه شركت طراحي داخلي بايد براي خودِ طرح و روند طراحي هم ارزش قائل باشد. شركتي كه براي طرح ارزشي قائل نيست و بابت طراحي هزينه اي دريافت نمي كند، در حقيقت با فروش مواد اوليهٔ كار به قيمت بالاتري، درآمد كسب مي كند.

نكتهٔ مهم ديگر، شفافيت مالي است. شركت هايي كه به صورت حرفه‌اي فعاليت مي‌كنند حتما فاكتور رسمي فروش عرضه مي‌كند. از طرف ديگر، شفافيت مالي را در طول پروژه رعايت مي كند. در حالي كه بعضي شركت هاي طراحي داخلي، هزينهٔ اوليهٔ پاييني عنوان مي كنند، اما در طول پروژه و با عنوان هزينه هاي جانبي، مبالغ بيشتري را درخواست مي كنند.

نكتهٔ مهم بعدي اينكه بهترين شركت طراحي دكوراسيون داخلي بايد توازن مشتري داشته باشد. شركتي كه مشتري هاي كوچكي دارد، نمي تواند از پس پروژه هاي بزرگ بربيايد. براي نمونه شركتي كه در زمينهٔ طراحي داخلي ساختمان هاي كوچك فعاليت مي كند، نمي تواند پروژهٔ هتلي بين المللي را در دست بگيرد.

طراحي پلان ساختماني

۸۰ بازديد

پلان ها طرح هاي گرافيكي اوليه از چيزي كه قرار است ساخته شود هستند. در پلان به تمامي مشخصه هاي يك ساختمان پيش از ساخت آن رسيدگي مي شود. از ابعاد اتاق ها گرفته تا مواد اوليه كه بايد براي ساخت آن استفاده شود.

پلان ها توسط سازندگان و پيمانكاران براي ساخت انواع ساختمان ها، از مسكوني گرفته تا اداري و تجاري، استفاده مي شود. علاوه بر اينكه يك پلان ساختماني تصويري اوليه از چيزي كه قرار است ساخته شود ارائه مي دهد، مي تواند به برآورد كردن قيمت پروژه در حال ساخت نيز كمك كند.

پلان اوليه يك ساختمان بعدها در بازسازي ساختمان و تغيير فضاي داخلي آن نيز مي تواند موثر واقع شود.

سبك ممعماري ويكتورين

۵۹ بازديد

يكي از انواع سبك هاي معماري كه در دوران ملكه ويكتوريا ظهور يافت سبك معماري ويكتوريايي است. عصر ويكتوريايي (اواسط تا اواخر قرن نوزدهم) شاهد بازگشت بسياري از سبك هاي معماري از جمله گوتيك، تودور و رومانسك بود. از اين رو اين سبك را مي توان از مجموعه سبك هاي معماري احيايي به شمار آورد. از طرف ديگر سبك معماري ويكتوريايي تاثير گرفته از خاورميانه و آسيا است كه به خوبي مشهود است.
بارزترين ويژگي اين سبك را مي توان حكاكي هاي پيچيده با تصاوير طبيعي است كه رنگ و بوي نوستالژي دارد. از ديگر مشخصه هاي اين سبك مي توان به پنجره هاي ارسي، پنجره هاي خليج، سقف هاي شيبدار، توجه بيش اندازه به جزئيات و رنگ هاي روشن اشاره كرد. بسياري از خانه ها در انگلستان، ايالات متحده و استراليا به سبك معماري ويكتوريايي ساخته شده اند.


اهميت توجه به استاندارد ها در دفتر كار

۵۸ بازديد

طبق آمارهاي سازمان هاي مربوطه در ايالات متحده، مقدار انرژي مصرفي براي گرمايش، سرمايش و روشنايي در خانه ها و محيط هاي كاري، حدود يك سوم از كل انرژي مصرفي در اين كشور است. اين مقدار، در ايران، طبق آمار سازمان انرژي هاي تجديدپذير و بهره وري انرژي برق (ساتبا) حدود نيمي از كل انرژي مصرفي است.

اين آمارها يعني خانه ها و محيط هاي كاري، اعم از اداري و تجاري، بيشترين مصرف انرژي را در كشورهاي مختلف دارند. پس براي مديريت مصرف انرژي، بايد بيشترين كاهش مصرف انرژي را هم داشته باشند.

مديريت مصرف انرژي جنبه هاي مختلفي دارد؛ از همين رو راهكارهاي مختلفي هم مي توان براي آن عرضه كرد كه يكي از مؤثرترين آن ها، مديريت انرژي در طراحي داخلي دفتر كار است. چون محيط هاي كاري، اعم از اداري و تجاري، سهم به سزايي در مصرف انرژي دارند. پس مديريت مصرف در آن ها مي تواند تأثير قابل توجهي در كاهش مصرف انرژي كل كشور داشته باشد.

رعايت استاندارد مديريت مصرف انرژي در طراحي داخلي دفتر كار هم از جهت مديريت مصرف انرژي در كشور اهميت دارد، و هم از منظر ايجاد رفاه بيشتر براي كارمندان سازمان ها. چون مديريت مصرف، باعث تداوم وجود انرژي و در ضمن انديشيدن تدابيري براي استفاده بهتر مي شود، كه همه اين ها منجر به رفاه بيشتر و به تبع آن، بازدهي بالاتر در محيط هاي كاري و اداري مي شوند.

استاندارد هاي فضاي كاري

۷۷ بازديد

دفتر كاري كه راحت باشد و طراحي خوبي داشته باشد، مكان ايدئالي براي كاركردن است. در چنين مكاني، رفاه كارمندان، باعث افزايش كميت و كيفيت بازدهي آن ها مي شود. علاوه بر اين، دفاتر اداري محيط هايي هستند كه افراد بيشتر روز خود را در آن ها مي گذرانند، بنابراين رعايت استاندارد فضاي كار اهميت فراواني دارد.علاوه بر رعايت استاندارد فضاي كار طبق پروتكل هاي بين المللي، توجه به جنبه هاي ديگر طراحي، همچون ارگومتري، چيدمان و استاندارد ميزهاي كاري هم مهم هستند. چون چيدمان مناسب و استفاده درست از عناصر مختلف در محيط اداري، باعث شكوفايي خلاقيت كارمندان مي شود.
از طرف ديگر تعامل ميان كاركنان هر مجموعه اي، از اهميت زيادي برخوردار است. چيدمان اسباب و تجهيزات شركت يا سازمان، نقش مهمي در اين زمينه ايفا مي كند. كارمنداني كه بيشتر روز خود را در محيط دفتر و در كنار يكديگر سپري مي كنند، بايد امكان تعامل مناسب در چنين فضايي را داشته باشند.
انتخاب درست فضاي داخلي دفتر كار بر محيط زيست هم تأثير مي گذارد. چيدمان درست، استفاده از مواد مناسب و درنظرگرفتن تغييرات احتمالي، باعث مي شوند تخريب كمتري در آينده انجام شود. از طرف ديگر انرژي كمتري هم براي گرمايش و سرمايش ساختمان مصرف مي شود.

چوب و فلز در دكوراسيون صنعتي دفتر كار

۴۹ بازديد

يكي از ويژگي‌هاي طراحي دكوراسيون دفتر كار صنعتي استفاده از وسايل چوبي و فلزي است. يك ايده براي انجام اين كار استفاده از ميزهاي چوبي با فريم فلزي است. حتي مي‌توانيد يك ميز اداري سفيد رنگ نيز به اين تركيب اضافه كنيد. اما حتما راحتي صندلي را در نظر بگيريد. براي نورپردازي نيز مي‌توانيد از لامپ‌هاي آويزي يا ديواركوب با قاب فلزي يا چوبي استفاده كنيد. اضافه كردن مجسمه فلزي يا يك گلدان نيز مي‌تواند به جذابيت اين دكوراسيون اضافه كند. حتي يك سطل فلزي نيز به خوبي چهره يك دفتر كار صنعتي را نشان خواهد داد.
وسايل فلزي بيش از هر چيزي يك دكوراسيون سبك صنعتي را تعريف مي‌كنند.

استاندارد نور در دفاتر كار

۵۸ بازديد

 

در اين بخش مي‌خواهيم نگاهي به ايزو ۸۹۹۵ نسخه ايزو ۲۰۰۲ يا همان ايزو نور دفتر كار بيندازيم و با استانداردهاي جهاني نور محيط كار آشنا شويم.
روشنايي مناسب براي محيط اداري فراتر از آن است كه بگوييم كارمند بايد ديد خوبي به كارش داشته باشد. كارها بايد به‌راحتي و به آساني انجام شوند. بنابراين نور محيط اداري بايد نيازهاي كيفي و كمي محيط را برآورده كند.
به‌طور كلي نور محيط اداري بايد:
راحتي بصري ايجاد كند تا كارمندان حس رفاه داشته باشند؛
عملكرد بصري را تسهيل كند تا كارمندان حتي در شرايط دشوار و زماني كاري طولاني، بتوانند كارهاي خود را سريع و درست انجام دهند؛
ايمني بصري ايجاد كند تا همه بتوانند اطراف خود را به خوبي ببينند و خطرات احتمالي را تشخيص بدهد.
براي رسيدن به چنين اهدافي، بايد توجه ويژه‌اي به نورپردازي محيط اداري بشود. اين‌ها عوامل اصلي هستند كه بايد مورد توجه قرار بگيرند:
توزيع روشنايي
شدت روشنايي
ميزان درخشش
جهت‌پذيري نور
رنگ نور و سطح
نور روز
و قوت نور.
براي بهينه‌سازي نور محيط براي شرايط مختلف، از جمله شرايط اضطراري، معمولي، عملياتي و امنيتي، اين عوامل بايد تنظيمات متفاوتي داشته باشند.
استانداردهاي روشنايي در رفع و رجوع مسائل ديگري هم كاربرد دارند؛ براي نمونه رفع مسائل مربوط به طراحي، نصب و تخصيص حداقل ملزومات انرژي و همين طور تخصيص شدت روشنايي مورد نياز در مكان‌هاي مختلف، با اهداف مختلف و همچنين بهره‌وري، دوام و هزينه‌هاي مدنظر.

 

هويت برند در محيط هاي كاري

۶۱ بازديد

برندينگ دفتر كار فوايد زيادي دارد. به طور كلي دكوراسيون داخلي دفتر كار تاثير بسزايي به روي كسب و كارتان خواهد داشت. پيش از هر چيزي، كارمندان شما در محيطي كه به خوبي، كاربردي، زيبا و راحت دكور شده باشد احساس بهتري خواهند داشت. همچنين دكوراسيون داخلي دفتر كار مي‌تواند به روي خلاقيت كاركنان شما نيز تاثيرگذار باشد كه در نهايت خلاقيت بيشتر آن‌ها براي كسب و كارتان بسيار مفيد خواهد بود. حال وقتي دفتر كار را طوري طراحي كنيد كه هويت برند شما در آن نمايان باشد، همه چيز جدي‌تر مي‌شود. كارمندان شما در محيطي كه در آن برندينگ انجام شده احساس شادابي بيشتري خواهند داشت و وفاداريشان به آن شركت نيز بيشتر خواهد شد. آن‌ها در راستاي اهداف و ارزش‌هاي آن برند با جديت بيشتري قدم خواهند برداشت.