دفتر كاري كه راحت باشد و طراحي خوبي داشته باشد، مكان ايدئالي براي كاركردن است. در چنين مكاني، رفاه كارمندان، باعث افزايش كميت و كيفيت بازدهي آن ها مي شود. علاوه بر اين، دفاتر اداري محيط هايي هستند كه افراد بيشتر روز خود را در آن ها مي گذرانند، بنابراين رعايت استاندارد فضاي كار اهميت فراواني دارد.علاوه بر رعايت استاندارد فضاي كار طبق پروتكل هاي بين المللي، توجه به جنبه هاي ديگر طراحي، همچون ارگومتري، چيدمان و استاندارد ميزهاي كاري هم مهم هستند. چون چيدمان مناسب و استفاده درست از عناصر مختلف در محيط اداري، باعث شكوفايي خلاقيت كارمندان مي شود.
از طرف ديگر تعامل ميان كاركنان هر مجموعه اي، از اهميت زيادي برخوردار است. چيدمان اسباب و تجهيزات شركت يا سازمان، نقش مهمي در اين زمينه ايفا مي كند. كارمنداني كه بيشتر روز خود را در محيط دفتر و در كنار يكديگر سپري مي كنند، بايد امكان تعامل مناسب در چنين فضايي را داشته باشند.
انتخاب درست فضاي داخلي دفتر كار بر محيط زيست هم تأثير مي گذارد. چيدمان درست، استفاده از مواد مناسب و درنظرگرفتن تغييرات احتمالي، باعث مي شوند تخريب كمتري در آينده انجام شود. از طرف ديگر انرژي كمتري هم براي گرمايش و سرمايش ساختمان مصرف مي شود.
یکشنبه ۲۵ خرداد ۹۹ | ۱۳:۱۰ ۷۷ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است