دفتر كار اشتراكي از ايدههايي است كه تعامل ميان افراد را افزايش ميدهد. نزديك بودن تيمهاي كاري به يكديگر نكته كليدي در اين نوع فضاي كاري است. استفاده از اين نوع دفاتر كار از روش هاي مرسوم طراحي داخلي فضاي كار براي تسهيل كار تيمي است.
كارمندان در اين فضا ميتوانند به سادگي با يكديگر ملاقات كرده و درباره موضوعات مختلف كاري بحث كنند، بدون اينكه مجبور باشند يك جلسه رسمي برگزار كنند. يا اين روش به آنها اجازه ميدهيد در مورد كارشان با همكاران خود صحبت كنند و ايدههاي خود را به اشتراك بگذارند.
اين امر باعث افزايش كارآيي كاركنان و نوآوري شده و به انجام سريع كارها كمك ميكند. از همه مهمتر اينكه يك طراحي فضاي كار باز، ناخودآگاه ارتباط و پيوند ميان همكاران را افزايش ميدهد.
البته طراحي فضاي كار با اين روش، ممكن است كار را براي فعاليتهايي كه نياز به تمركز بالايي دارند سخت كند. بنابراين ميتوان از ايدههاي اين روش در طراحي دفاتر كار ديگر نيز استفاده كرد.