طراحي محيط اداري با رعايت اصول ارگونوميك

۵۹ بازديد

مبلمان يكي از مهمترين جنبه هاي طراحي داخلي فضاي اداري است. هزينه مبلمان مي تواند بسيار متفاوت باشد اما بسيار مهم است كه مبلمان مورد استفاده تيم شما در طول روز از حداقل زيرساخت هاي طراحي پشتيباني كند. مبلمان موجود در دفتر شما بايد ارگونوميك طراحي شده باشند. فقط اين واقعيت كه تنها بزرگترين علت غياب اداري، كمردرد است، بايد باعث شود كه شما به فكر راحتي نشستن كاركنان خود باشيد. در حقيقت، بيش از ۱۵۰ ميليارد دلار در سال براي درمان مشكلات كمر در ايالات متحده هزينه مي شود، كه بيشتر آنها از مشكلات كارمندان پشت ميزي است. با انتخاب مبلمان ارگونوميك از تيم خود حمايت كنيد و به دنبال آن بهره وري شركت را افزايش دهد. اين يكي از مهمترين نكات در حفظ سلامت كارمندان در محيط كار است.

ارگونومی محیط کار

ارگونومی محیط کار(Workplace Ergonomics) طبق تعریف موسسه ی ملی سلامت و ایمنی شغلی آمریکا عبارت است از: علم انطباق محیط کار و نیاز‌های شغلی با ظرفیت جمعیت کارکنان. این ارگونومی، رویکرد یا راه حلی برای مقابله با مشکلاتی مانند اختلالات اسکلتی – عضلانی مربوط به کار است.

هدف ارگونومی محل کار، فراهم کردن یک محیط کار بهتر برای کارکنان است و در حقیقت، کار (وظیفه)، با فرد انطباق داده می شود. طراحی مشاغل متناسب با توانایی های افراد، موجب بازدهی و بهره وری بالاتر و آیمنی بیشتر کارکنان می شود.

بنابراین ارگونومی محیط کار از جوانب مختلفی اهمیت دارد. رعایت اصول این ارگونومی هم برای کارکنان مفید است و هم برای تجارت و کسب و کاری که در آن مشغول فعالیت هستند.

مزایای این ارگونومی

  • کاهش هزینه ها
  • افزایش بهره وری
  • افزایش کیفیت محصولات
  • بهبود تعامل کارکنان با یکدیگر
  • افزایش ایمنی و آسودگی

با رعایت اصول ارگونومی در محیط کار، هزینه های مراقبت از سلامت خود و کارمندان تان را کاهش دهید و در کنار افزایش تولید محصول، به بهبود کیفیت محصولات نیز کمک کنید. بهترین مارکهای قوزبند طبی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.